65 TALAK SURESİ

65 TALAK SURESİ

İndir

Dinle

 

[audio:http://ia331314.us.archive.org/3/items/Prof.Dr.Hamdi_DoNDuREN-Turkce_Meal/065talak.mp3%5D

 

 

Diğer Dosyalar

Kuran-ı Kerim Yaşar Nuri Öztürk Meali:

1.
Ey Peygamber! Kadınları boşadığınız zaman iddetlerine doğru boşayın ve iddeti iyi sayın! Rabbiniz olan Allah’tan sakının! Onları evlerinden çıkarmayın; onlar da çıkmasınlar. Apaçık ve belgeli bir yüzsüzlük yapmaları durumu müstesna. İşte bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Allah’ın sınırlarını çiğneyen kendi benliğine zulmetmiş olur. Bilemezsin, belki Allah bundan sonra yeni bir iş/oluş ortaya çıkarır.

2.
Sürelerini doldurma noktasına geldiklerinde o kadınları ya örfün gerektirdiği biçimde tutun yahut da yine örfün gerektirdiği şartlarla onlardan ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de tanık tutun. Tanıklığı Allah için tam bir biçimde yapın. Allah’a ve âhiret gününe inanan kişiye işte bu şekilde öğüt verilmektedir. Kim Allah’tan sakınırsa, Allah ona bir çıkış yolu nasip eder.

3.
Ve onu hiç beklemediği yönden rızıklandırır. Kim Allah’a dayanıp güvenirse O, ona yeter! Hiç kuşkusuz, Allah, emrini yerine getirecektir. Allah her şey için bir ölçü/bir kader belirlemiştir.

4.
Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah’tan sakınırsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder.

5.
İşte bu, Allah’ın size indirmiş olduğu emridir. Kim Allah’tan sakınırsa O, onun çirkinliklerini örter ve onun ödülünü büyütür.

6.
O kadınları, imkânlarınız ölçüsünde, barındığınız yerin bir kısmında barındırın. Onları baskı altında tutmak için onlara zarar verme yönüne gitmeyin. Eğen hamile iseler yüklerini bırakıncaya kadar onlara nafaka verin. Eğer sizin için çocuk emziriyorlarsa, ücretlerini de verin. Aranızda örfe uygun biçimde konuşup tartışın. Eğer anlaşmakta zorluk çekerseniz o zaman, doğmuş olan çocuğu baba hesabına başka bir kadın emzirecektir.

7.
Geniş imkâna sahip olan bu geniş imkânından harcasın. Rızkı kendisine ölçü ile verilmiş olan da Allah’ın kendisine verdiğinden infak etsin. Allah hiçbir benliği, kendisine verdiği şey dışında yükümlü tutmaz. Allah, bir güçlükten sonra bir kolaylık yaratacaktır.

8.
Nice kentler vardı ki, azgınlık edip Rabbinin ve onun resullerinin emrinden çıktılar da biz onları çok zorlu bir hesaba çektik ve onlara, görülmemiş bir azapla azap ettik.

9.
Böylece onlar, yaptıklarının vebalini tattılar ve işlerinin sonu hüsran oldu.

10.
Allah onlar için şiddetli bir azap hazırladı. Artık Allah’tan korkun, ey iman etmiş akıl ve gönül sahipleri! Allah size bir Zikir/bir uyarıcı/bir düşündürücü indirmiştir.

11.
Bir elçi indirmiştir ki, iman edip barışa/hayra yönelik işler sergileyenleri, karanlıklardan nura çıkarmak için Allah’ın ayetlerini açık-seçik okur. Allah’a inanıp barışa/hayra yönelik bir iş yapanı Allah, altlarından ırmaklar akan cennetlere koyacaktır. Böyleleri, orada sürekli kalacaklardır. Allah böylesi için rızkı gerçekten güzelleştirmiştir.

12.
Allah O’dur ki, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yaratmıştır. Emir/iş ve oluş onlar arasında sürekli iner ki, Allah’ın her şeye kadir olduğunu ve Allah’ın bilgi bakımından her şeyi kuşattığını bilesiniz.

Reklamlar

7 thoughts on “65 TALAK SURESİ

Add yours

  1. ailemin haberi olmadan resmen evli olan birlikte olduğum kişiyle 1 yıl önce imam nikahı kıydık,yaklaşık 20 gün önce tlf tartışırken kendisi bana 3 kere boş ol dedi,yine birlikte olmamıza rağmen evliliğimizin düşüp düşmediği konusunda emin değiliz,ailem ise imam nikahı kıymamızı istiyor,ne yapmamız gerekiyor.

  2. Selam Ayşe;

    Dinimizde “imam nikahı” diye bir nikah türü yoktur. Dinimizde nikah vardır ve nikah bir akittir. Bu akdin şartları,

    1) Taraflar hür iradeleri ile evlenme niyetinde olacaklar ve bunu beyan edecekler

    2) Taraflar, bu akdi yani nikahı şahitlendirecekler / ilan edecekler.

    3) Erkek, kadın için boşanma halinde ödeyeceği mehir / tazminat hususunda taahhütte bulunacak.

    Bu gün, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kıydığı nikahın olası tek eksik yönü mehir / boşanma tazminatı kısmıdır. Taraflar bunu resmi nikahta evlenme sırasında beyan edebilecekleri gibi, sonradan mal rejimini tayin ederek sözleşme ile de belirleyebilirler. Kuran’ın nikahı şehadete / şahitliğe bağlamasının amacı ilan / duyuru ve tarafların hukukunu güvenceye almaktır.

    Bu gün ülkemizde kıyılan resmi nikah ve Medeni Kanun kadının ve erkeğin haklarını tayin ve tespit etmekte, nikah akdi nedeni ile zarara uğradığını ileri sürenler Aile Mahkemelerinde haklarını müdafaa edebilmektedirler. Tüm bu nedenlerle, bu gün kıyılmakta olan resmi nikah, Kuran’ın aradığı asgari şartları fazlası ile karşılamakta, uygulamada başlangıçta yer almayan mehir / tazminat imkanını mal rejimi ve boşanma hukukundaki tazminat mevzuatı ile çözmektedir. Dinimizde ayrıca imam nkahı diye bir nikah çeşidi bulunmamaktadır.

    Yine dinimize göre evlilik / nikah akdi, erkeğin üç defa boş ol demesi ile bitiverecek kadar maskaraya döndürülmüş, basit, bayağı bir şey değildir. Boşama üç defadır ayetinin bu konu ile yakından uzaktan alakası da yoktur. Bahsi geçen ayet, karısından boşanan erkeğin pişman olup karısı ile barışması ve tekrar evlenmesi durumuna bir sınırlama getirmekte ve karısından boşanıp tekrar geri almak isteyen erkeğe 3 defa hak tanımaktadır. Yani bir erkek, boşadığı karısı ile ancak 3 defa tekrar evlenebilir. Elbette ki bu her evlenmede kadının rızası şarttır. Burada amaç, kadının erkeğin keyfine meze yapılmasını engellemektir. Eğer, tarafların ilişkisinde üç defa boşanma olmuş ve erkek yine pişman olup tekrar evlenmek isterse, artık kadın bir başka erkekle fiilen nikahlanıp ayrılmadıkça evlenemez. Bu yasaktır. Amaç, tarafların boşanma kurumunu oyuncak haline getirmelerine engel olunmasıdır.

    Kuran’ın tanıttığı evlenme / nikah akdi ve bunun sonucunda oluşturulan aile, öyle üç defa “boş ol” deme ile sonlanacak derecede ciddiyetsiz değildir. Böyle bir boşanma yolu yoktur.

    Sizin için esas mesele, boşanıp boşanmadığınızdan ziyade Allah’ın rızasına uygun bir evlenme gerçekleştirip gerçekleştirmediğinizdir diye düşünüyorum.

    Muhabbetlerimle…

  3. sayın admin yazdığınız yazıda ne bir ayet ne bir hadis var siz yazdınız diye kabul etmek durumundamıyız yada siz yadınız diye yazdığınız doğrumudur

  4. Selam Yılmaz;

    Çok isabetli söylemişsiniz. Zaten ümmetin bu günkü acınası hali, her duyduğuna inanmasından kaynaklanmaktadır. Size düşen iş, bana asla itimat etmeyerek işi kaynağından yani Kuran’dan okuyup araştırmaktır. Zaten Kuran da bunun için inzal olundu öyle değil mi ?

    Esenlik dileklerimle…

  5. 4 ayette adet görmemiş kızlardan bahsediyor. ateistler bunu pedofili olarak adlandırıyor, sizim yorumunuz nedir. selamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: