Allah’ın katında gün

Allah’ın katında bir günü dünyadaki kaç güne eşittir?

Herhalde ayetler okunurken sadece rakamlara odaklanıldığından ve rakamlar arasında bir fark bulunduğundan bir çelişki varmış gibi gözüküyor. Oysa ayetler dikkatli okunursa ortada bir çelişki yoktur. Çünkü ayetlerde anlatılan zamanların dışında olaylar da farklıdır. Olaylar farklı olduğu için, zamanların farklı olması son derece doğaldır. Şimdi bu ayetleri bir daha dikkatli bir şekilde okuyalım:

Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir. (22 Hac Suresi – 47)

Burada Allah katında bir günün insanların saymakta olduğu bin yıl gibi olduğu bildiriliyor. İkinci ayet şöyle:

Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O’na yükselir. (32 Secde Suresi – 5)

Burada bildirilen ise işlerin bizim saymakta olduğumuz bin yıl süreli bir günde Allah’a yükseleceğidir. Burada dikkat edilecek nokta olaya konu olan şeyin “iş”ler olduğudur. Yani yükseldiği söylenen “iş”lerdir.Üçüncü ayet ise şöyle:

Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (70 Mearic Suresi – 4)

Burada ise “meleklerin ve ruhun” ona elli bin yıl süreli bir günde çıkabildiği bildirilmektedir. Şimdi önceki ayette dikkat ederseniz yükselen “iş”lerdir. Bunlar bin yıl olan bir günde çıkarlar. Son ayette bahse konu olan ise yükselme işini yapanlar ise “melekler ve ruhtur”. Yani iki farklı sürenin söz konusu olması iki farklı nesneden kaynaklanır. Birincisinde yükselen “iş”lerdir. İkincisinde ise “melekler” ve “ruh”tur.

Burada şunu sorabilirsiniz, bizim için bir gün nasıl işler için bin yıl ve melekler için 50 bin yıl sürer?

Burada da zamanın izafi olmasıyla ilgili [private] bir gerçek saklıdır.

İzafiyet teorisi bize zamanın da izafi olduğunu söyler. Bir cismin hızı arttıkça onun için zaman yavaşlar. Bu teorik ve deneysel olarak da ispatlanmış bir gerçektir. Yapılan bir deney var: İki tane çok hassas atom saati alınıyor. Birisi yüksek hızda bir uçağa konuyor; diğer ise yerde duruyor. Uçak bir süre uçup döndüğünde uçaktaki saatin, yerdekine göre biraz daha yavaş ilerlemiş olduğu görülüyor.

Hızlar arttıkça zaman daha da yavaşlar. Örneğin v=299999.999998874085 km/s hızla giden bir uzay gemisinde bir gün yolculuk yaptığınızda, dünyada geçen süre bin yıl olacaktır. Aynı şekilde v=299999.999999999549 km/s hızla giden bir uzay gemisinde bir gün yolculuk yaptığınızda dünyada 50 bin yıl geçecektir.


(Einstein’dan yüzyıllar önce Kuran’da zamanın izafi olduğu bildirilmektedir. )

Soruya tekrar dönecek olursak. Allah katında bir gün bizim saydığımız bin yıl gibidir. Fakat meleklerle ilgili ayette ise farklı bir şey anlatılıyor. Onlar ise 50 bin yıl olan bir günde yükselirler derken, burada başka bir hareket var. Yüksek hızla hareket edildiği düşünülürse zamanın dünyaya göre daha hızlanacağı açıktır. Yani iki ayette farklı şeyler anlatılmaktadır.

Burada vurgulamak istediğimiz nokta zamanın izafi olduğunu göstermek ve hareket edene göre zamanın yeryüzündeki zamana göre farklı işleyeceğidir. Yoksa meleklerin belli bir yönde ve 3 boyutlu evrende hareket etmesi gibi bir iddia yoktur. Farklı bir boyutta ve yönde de hareket ediyor olabilirler.

Bir de burada meleklerin sürekli Allah katına çıkıp çıkmadıkları sorulabilir. Buna da Kadir suresindeki ayetler cevap vermektedir.

Kadir gecesi, bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve ruh, onda Rablerinin izniyle her bir iş için inerler. (Kadir Suresi – 3-4)

Bu ayetten anlaşılacağı gibi melekler ve ruh tüm işler için Kadir Gecesi olarak adlandırılan bir gecede inmişlerdir. Sürekli bir gidiş geliş söz konusu değildir.

Bu yazı “Kuran’da Çelişki Yoktur” sitesinden alıntıdır.

[/private]

Reklamlar

13 thoughts on “Allah’ın katında gün

Add yours

  1. selam sevgili arkadaşlar..

    “geleceği kuşkusuz olan azabı” istiyorlar.
    Mearic 4’te “50 000”yıl. Fakat bu 50 000 yılın dolup dolmadığı, yakın mı uzak mı olduğu meçhul. Ansızın gelecek olan bir azap.
    Bir de bu 50 000 yıl ne? Yani bu bir deyim mi yoksa gerçek bir süre mi?
    Her ikisi de olabilir mi?
    Aşağıda bir çalışmam var.
    Anlamalarım doğru da olabilir yanlış da:
    Mearic 4’te “Cebrail” sözcüğü geçmemektedir.
    70.1 Soran birisi, geleceği kuşkusuz azabı sordu.
    70.2 Küfre sapanlar içindir o. Yoktur onu savacak.
    70.3 Yükselme boyutlarının/derecelerinin sahibi Allah’tandır o.
    70.4 Melekler ve rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde derece derece yükselirler ona .
    .
    melekler ve rûh : o etmenler ve hâleti ruhiye, o azap hâline derece derece gelirler.
    Hani onlar azap istiyordu ya, işte o gelecek.Ama zamanı var.
    “Allah katında” ifadesini Kuran’da biçilen zaman olarak anlıyorum 50 000 yıl.
    Kuran’daki 1 gün=Bizim saydığımız 1000 dünya yılı. (22.sure 47.ayet)
    (Kuran’daki 1 yıl= Bizim saydığımız 354000dünya yılı)
    Kuran’daki 50 000 yıl (70.sure 4.ayet) =
    Bizim saydığımız 354000dünya yılıX50000 = 17 700 000 000 Dünya yılı
    Evrenin ömrü, ortalama 17 700 000 000 Dünya yılıdır.
    Niye ortalama:
    İnsanoğlu tarih boyunca çeşitli takvimler kullandı, kimi zaman takvim kullanmadı.Bu sebeple karanlık çağların süresi bilinemedi.Kimi zaman başlangıç noktasını yani sıfırı farklı farklı belirledi. Kimi zaman dengeyi yakalamak için günler bile silinmek zorunda kalındı.
    Bu takvimleri birbirine uyarlamada tam bir başarı da sağlayamadı.
    73.20…
    GECE VE GÜNDÜZÜ Allah ÖLÇER; SİZİN BU VAKİTLERİ TAKDİR EDEMEYECEĞİNİZİ BİLDİĞİNDEN SİZİ MUAF TUTTU…
    Neticede tam olarak hesaplamamız mümkün değil. Fakat kıyamet çok yakın. Ansızın gelebilir.
    *****************************
    “o gün sekizdir”
    Bazı ehli kitap Allah’ı evrenin yaratılışı sonrası ,yani 6 gün/yaratma devresi sonra dinlenmeye çekmişler.Kuran bunu reddediyor. [11.7] ve [50.38] Allah yaratmakta, onu ne bir uyku tutar, ne de o yorulur. 7.gün/devre =İmtihan devresi devam ediyor=İnsanların…. yaratılışı : Biz bir yorgunluk da duymadık.yani yaratma işi “hâlen devam etmektedir.
    Kıyamet günü: “o gün sekiz’dir ”
    [69.16] Gök yarılır, parçalanır, O gün o,iyice kuvvetten düşer.
    [69.17] Melekler/Etmenler de onu/göğü kuşatmışlar. Rabbinin arşını onların fevkinde taşımaktalar. O gün ‘sekiz’dir.
    [69.18] O gün arz olunursunuz, öyle ki gizli bir haliniz kalmaz.
    8, 8gün şeklinde gerçek olarak da ya da bir deyim olarak da ya da her ikisi olarak . “7gece 8gün” gibi
    [69.7] Allah onların kökünü kesmek üzere, üzerlerine o rüzgarı yedi gece sekiz gün, estirdi. Halkın, kökünden çıkarılmış hurma kütükleri gibi yere yıkıldıklarını görürsün.

  2. yazı için ederim fakat: yazının sonunda şöyle yazmışsınız: “Kadir gecesi, bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve ruh, onda Rablerinin izniyle her bir iş için inerler.”
    ve şunu eklemişsiniz: “Bu ayetten anlaşılacağı gibi melekler ve ruh tüm işler için Kadir Gecesi olarak adlandırılan bir gecede inmişlerdir. Sürekli bir gidiş geliş söz konusu değildir.”

    yani melekler sadece o gece (kadir gecesi’nde) inmişlerdir ve sürekli gelip gitmezler yani başka kadir gecesi yoktur o yüzden gelip gitmezler, “DEMİŞSİNİZ” Kadir gecesi geçmişte kaldı o gece oldu bitti anlamına geliyor.. ama Kuran’da aynı Ayette (2.ci Ayette: Kadir gecesinin ne olduğunu sen ne bileceksin!
    demiştir..
    böyle kesin konuşamazsınız Kuran’a karşı gelmektir bu..

  3. Selamlar

    Gun meselesini izafiyete baglamanız cok hatalı bir tesbit. Varsayım kuralları ile lutfen açıklamayın kuranı. Çunku bu sizin yaptıgınız tespit sonrası okurlarınızın aklında işte Allah kitabında izafiyetide boylece acıklamıs gibi bir fikir ortaya cıkacaktır. Pekı bu yararlı sanılan iş aslında gun gelirde donerse ne olacak.
    İzafiyetin olmadıgı pekı ispatlanırsa ne olacak?
    Ne olacagını ben size soyleyım. Bilincsiz modacı toplum diyecek ki izafiyet yok ama Allah var diyordu! İşte onumuzde ispatı ve yok! Demek ki Allah yalan soyluyor! Size inananlardan çok azı diyecek ki yahu demek ki adam yalnıs yorumlamıs …

    Lutfen kendı kendınızı baskalarının deneme konusu kılmayın.
    Pekı bu nasıl olacak? Çok basit. Lutfen teori ilimi yani yaklaşma varsayım ilimi ile hareket etmeyin bu sizin sapmanıza ve baskalarınında deneme konusu olmanıza sebep olur.
    Ne mi olur oyle olursa? Açın kehf suresini okuyun en basından.

    Kesin olan ilim İSPATLI ilim uzerinden ve ya ŞAHİTLİ ilim uzerinizden gitmenizi tavsiye ediyorum. Buna özen gösterin. Umarım dusunursunuz.
    Kuran’da bu konuyu arastırmanızı ve birde bu gozden bakmanızı tavsiye ediyorum.

    Gun konusuna gelince gun an gibi değildir. Zamanı gun belirlemez. Gun bizim tesbit edemediğimiz anı hayatta temel aldıgımız bir duruma yansıtmamızdan ibarettir sadece. Yani biz insanlar zamanı ölcu almak icin özellikle DÖNÜŞÜMLÜ olaylara bunu yansıtırız ve ona göre bir ölcu belirleriz.

    Asıl olan zaman yani AN heryerde aynıdır. Sadece maddenin hızı yani daha anlasılır sekilde birim aldıgımız yansıttıgımız DONUSUM suresi değişir.
    Yani ağar çekime girme veyahut hızlı cekime girme diye birsey sozkonusu değildir. Aksi olsa idi hareket halınde olan hersey için zaman farklı akardı. Cok kucuk nuanslarlada olsa … Boyle birsey teorinin öngordugu hiçbir kosulda gozlenmemiştir.

    Ozaman kuranda Allah yalan mı soyluyor? Elbette ki hayır. Burda ki kendi kafamızdan sabitlediğimiz kavramlar yuzunden anlamını bilmeden dusunmeden ezberciliğimiz yuzunden anlıyamıyoruz.
    Neyi dusunmemiz lazım? Tabi ki Kuran’ın bize gosterdıgını …

    Nedir gün? bu sorunun cevabını kendimize verelim. Ben vermiyeceğim siz verin.

    Pekı bu gun nedir uzayabilir ve ya kısalabilir mi? bununda cevabını verin

    Peki ozaman Allah katında ki gun ne oluyor? Yansıtın gun tanımını buna!
    Burdan cok sey ogrenebilir ongorebilirizde!

    Pekı vadedilen bu gunler geldıgınde ! demek ki şimdiki zamanda sayıyor oldugumuz gunun BUKADAR katı olacagı bir gun gelecek. Demek ki olay bu.

    Yani hersey cok acık. Lutfen Kuran okuyalım ve okumaktan ve düşünmekten asla vazgecmıyelım. Kaynak olarakta kesin olan şeyleri kullanalım ve kuranda ki kavramlar uzerıne derın derın dusunelim.

    Son olarak sizden istediğim bana bile Aaaa evet bu adam dogru soyluyor ve ya soyluyordur dememeniz kendiniz üşenmeden yılmadan bunu ACELECİ olmadan sabırla yılmadan araştırmanız kuran’ı okumanız okumanız okumanız

  4. lütfen bulabilen varsa meleklerle ilgili atasözü deyim gönderirseniz çok memnun olurum 🙂

  5. yhaa ben içinde melek sözcüğü gecen deyim arıyorum ama burda aaradığım hiçbirseyi bulumıyorum… madem yoq nıe googleye yazdığım zaman bura acılıyorr…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: