Batır Allah’ım batır…

Uğur Erzincan , 13.03.2007

Bir gün bir topluluk gemiyle yola çıkmışlar. Tam da bizim toplumun küçük bir prototipi. Neyse, denizin ortasında bunlar şiddetli bir fırtınaya tutulmuşlar. Gemi bir oyana bir bu yana sallanıp duruyor. Rüzgarın sesi neredeyse kulakları sağır edecek cinsten. (Olaya biraz drama katalım). Gözler dört dönmüş vaziyette. Herkes korkudan kırım iti gibi tir tir titriyor.

O esnada i-pod’dan kısık bir ses duyuluyor. O da ne..! İbrahim Tatlıses’in “yetiş ya ali yetiş ya Muhammed” parçası. Bunu duyan vatandaş.. Başlıyor bağırmaya “yetiş ya ali yetiş ya Muhammed”, öbürü bağırıyor “yetiş ya geylani”, bir diğeri “yetiş ya seydaaa” bir başkası “yetiş ya hamza”, bir diğeri “yetiş ya buddha”, “yetiş ya huseyn”, “yetiş ya gavs”.. “yetiş ya buhari”…

Her biri bir başkasını yardıma çağırıyor. Çağırıyor ki gelsin kurtarsın onları batmaktan.

Geminin kıç tarafında oturan gariban köylü de ellerini açmış kısık bir sesle: “BATIR ALLAH’IM BATIR… BATIR GEMİYİ. NASIL OLSA BU GEMİDE SANA TAPAN YOK”. diyor.

Tabi gemi batmıyor. Çünkü aralarında bu mümin kul varken, Allah o gemiyi batıracak değil. Gemi sağ selamet karaya ulaştığı vakit, herkes kurtuluşu yardıma çağırdığı şahısların gücüne nisbediyor.

Biri diyor: -bizi Ali kurtardı, öbürü diyor Gavs olmasaydı işimiz yaştı. Bir diğeri “gözünü sevdiğimin seydaaaası okyanusun ortasında bile bizi gözetliyor”, bir başkası “hamza olmasaydı zor yırtardık paçayı” v.s. her kafadan bir ses çıkıyor.

Tabi bu bir mizansen. Ama gerçek hayata uyan bir mizansen. Çoğunluğun maalesef “Allah’ın berisinden seslendiği amcaları-dayıları, yiğidoları var.”

Bir “yetiş” mutlaka bulunuyor. Tekne batmayıp karaya sağsalim varınca da bütün maharet bu “yetiş”lerde sayılıyor. Dolayısıyla Kerameti kendinden menkul zaatlar türemeye başlıyor. Bu da toplumun azgınlığını/sapıtmışlığını iyice artırıyor. Katmerleştiriyor.

Aslında dünyadayken azaptan her kurtuluş bir şans demektir. Ta ki sadece ve sadece tek olan Allah’ı yardıma çağırana kadar. Bu tip şansları iyi değerlendirmek gerekiyor. Yoksa bir gün gemiye binemeyenlerden olabiliriz. Suyun ortasında dımdızlak kalabiliriz.

Bir de yukarıdaki tiplemelerin değişik versiyonu vardır. Bunlar da [private] gemiye bindikleri zaman, dini yalnız Allah’a has kılarlar. İhlas ve samimiyetle Allah’a yalvarırlar. Fakat karaya ayak basar bakmaz bir de bakmışsın ki şirk koşmaya başlamışlardır. Tatlı su balıklarıdır bunlar. İyi gün dostları. Allah’ın tekliğini kavramaları için illaki başlarına bir musibet gelecek.

Hastalıkta ve darlıkta, iflasın eşiğinde, hatalı sollama esnasında, eşekten düşeceği zaman Rabbine halis bir şekilde bağlanası tutar. Ama başından musibet kalkınca “oh be yırttık anasını satim” demeyi ihmal etmez ve çoğunluğa karışır gider.

Düşünün bir kere. Şu dakika itibariyle kıyamet kopsa, Yer-gök yarılsa, güneş ve ay dürülse, kaçacak biryer kalmasa, “herkesin aklına “Allah’tan” başka bir varlık gelir mi acaba!! Ayağımız tökezlese “Allah” diyoruz. Kaldı ki böyle bir sahnede “Allah Allah” dememiz içten bile değil.. değil mi?

Peki bu rahatlık niçin? Bunca bahane niçin? 6 bin küsürlük ayet barındıran kitab’a boyun eğmemek, ona isyan etmek niçin? Allah’a ortak koşmak niçin? Neden “Allah tek başına anıldığı zaman rahatsız olur insanoğlu”. Rabbiyle olan problemi nedir?

O’nun yanında başka varlıkların adı geçtiğinde kalpleri ferahlar. Oysa kalpler ancak Allah’ı anmakla ferah bulmuyor muydu? Allah’ın yanında birilerinin adı geçmeden pek çok kalp mutmain olamıyor? Bunda bir terslik bir sakatlık yok mu?

Yoksa Allah yetmiyor mu? Hani dost olarak Allah yetiyordu? Bu işte bir terslik var. Terslik insanoğlunda. Çünkü insanların çoğu şirk koşmadan iman etmiyor.

Kıyametin kopuş saatini de bilmediğimize göre, şu an kopmayacağının bir garantisi yok. Madem kıyametin o dehşetli sahnesinde aklımızda kalan tek varlık “Allah”, her an kıyamet kopacakmış gibi yaşamak daha hayırlı değil mi?

İşte o bir anlık kıyamet tasviri, tevhidin ta kendisidir. Ne gavslar, ne cavslar, ne aliler, ne hamzalar hiçbir aracı kurum ve kuruluş ortada yok.

Hani can kemiğe dayanır “bunu kim tedavi edecek” denir ya. Can çekişen ise bunun artık ayrılık vakti olduğunu bilir. Bacak bacağa dolaşır… İşte o gün sevk, ancak Rabbinedir. O gün Allah’ın berisinden çağırdığı hiçbir kimse aklının ucundan bile geçmez. Rabbiyle baş başadır. Sıkıysa girsinler o gün araya.

Sevdikleri, sevmedikleri, nefret ettikleri/etmedikleri, borçlusu/alacaklısı, annesi/babası, eşi/çocukları, malı/mülkü, şeyhi/mürşidi, arkadaşları/dostları.. İşte o an sevk başladığı zaman bunlardan eser kalmaz. Hiçbiri akla dahi gelmez. Geride kalır hepsi.

Madem böyle, madem dünya hayatı oyun ve eylence, madem yukarda saydıklarımız bir sınav, o zaman oyunu kuralına göre oynamak gerekir. Kuralına göre oynayan kazanır ve batmaktan kurtulur. Mızıkçılık yapan ise batar ve boğulur.

O halde şu dakika itibariyle yeni bir başlangıç yapmalı, ölçmeli, biçmeli ve doğru bir şekilde karar vermeli. Pislikten arınmalı, temizlenmeli. O’nu yüceltmeli ve O’na boyun eğmeli, sabrederek uyarmalı ve uymalı.

Şimdi o Kur’ân’dan yüz çevirirlerken ne mazeretleri var? Sanki onlar ürkmüş yaban eşekleri. Arslandan kaçmaktalar. Hayır, onlardan her kişi kendisine açılmış sayfalar verilmesini istiyor. Yok, yok onlar ahiretten korkmuyorlar. Hayır, hayır, O Kur’ân kuşkusuz bir öğüttür. Dileyen onu düşünür. Bununla beraber Allah dilemedikçe onlar öğüt alamazlar. Koruyacak da O’dur, bağışlayacak da. (74/49-56)…

Uğur Erzincan , 13.03.2007

Bu yazı Satırbaşı sitesinden alıntıdır.

[/private]

Reklamlar

5 thoughts on “Batır Allah’ım batır…

Add yours

  1. Vallahi sen asil halki saptiriyorsun . Simdi Allah adami yarattiginda icine uflediginde meleklere hemen yarattigi adama secde edilmesini istedimi istemedimi ? istedi .

    Hah iste demekki allah hem muhammedin serrinden hemde alinin serrinden insanlarin dileklerini karsilayacaktir . Onlarin hurmetine onlarin cabalarina onlarin bu iki kutlu insanlar adina allah onlarin dileklerine yardim edecektir. O ikisinden yardim dileginde bulunmak allahi inkar etmekmi oluyor sorarim sana ?

    Madem allah bizim yarattigi insana secde etmemizi istiyor bizde bu iki nurani insana inanarak secde edip sefaat dileriz . Eger oyle degilse neden ezan okunurken allahin yaninda muhammedin ve muhammedin ismine bagli ali okunur sen onu soyle .

    Sevgiler

  2. Bana gelen ilhamlarla size cevap verecek olursam hakki gorursunuz.

    Kulum sunuda soyle : Acaba allaha inananmi hz muhammedden sefaat diler ? Yoksa allaha inanmayanmi hz muhammedden sefaat diler . Inananlar icin bu bir kanit olarak yeter .

    Ne oluyor sana ? Dun damla sudan olmus meni idin bugun sana kitabi getiren hz muhammede kafami tutuyorsun ? hoo hoo hoo . Hem onun sayesinde kurani okuyorsun sonrada hz muhammedi kenara atip dilek sadece kurandaki allaha diyorsun .

    Allahim sanki sen ne zaman yeryuzune geldinki gercek cisminle sanki bu insanlar cisminle seni tanimis gibi konusuyor. Allahim senin nurunu ancak nurlular gorur ve hz muhammed seninle mihracta o senin nurunu gordu . Allahim oyle senin nurunu goren bir nurlu insandan senin adina dilekte bulunsam sen kabul etmezmisin ?

    Bunada ben cevap vereyim : Elbetteki edersin kutlu allahim eger oyle olmasa idi kurani getiren muhammedin bize vaad ettiklerine inanmazdik evvelden . Sen ona inananlara sefaat edersin zaten . Kuranda acik secik bunu beyat etmissin . Ancak gerisin geriye gidenler terse dogru giderler. hoo hoo hoo hooooo

    Ama bunu ancak anlatmak istedigimi anlayan bilir .

    Sevgiler saygilar

  3. bir ayet:her ne yana dönerseniz ALLAHin vechi oradadir:önce nuru muhammedi daha sonra da o nurdan tüm varliklari yaratti,kur`anda hadis yoktur!gelen ayetlerle alakali olaylari hadisle acikladi,acik ve mütesabih olanlari anlatti bilinmeyeni bildirdi!MÜminlere sadece kuran yeterdi anlayabilselerdi!eger hala bana Hz muhammedsiz kuran yeter diyorsaniz siz bilirsiniz hidayet allaha aittir!..

  4. dinimizin diğer dinlerden farkı bize tevhidi, ibrahim’in hanif dinini öğretmesidir. biz Allah teâlâyı birleyici kimseler olarak O’nu bütün isim ve sıfatlarında eşsiz biliriz. En güzel isimler O’nundur ve O hiçbir vasfında ortaklı değildir. Allah’ın Kur’an’da bize öğrettiği ve bizim devamlı tekrar ettiğimiz “yalnız sana kulluk eder, yalnız senden yardım dileriz” ayeti bize, ibadette olduğu gibi yardım isteme hususunda da yönelişin sadece ve sadece Allah’a olduğunu göstermektedir. Bu, peygamberin değerini azaltmak veya itibarlı sahâbeleri gözden düşürmek değildir. Bizim tek bir maksadımız vardır, o da dinin Allah’ın muradına uygun olarak her türlü hurafeden, mesnetsiz ve asılsız fikirden, ispatı olmayıp da saçma sözlerle delillendirilen anlayışlardan uzak bir surette anlaşılabilmesidir.

    Bir arkadaş Hz.Âdem babamıza secde edildiğinden bahisle bazı mübarek şahısları zor ve sıkıntılı zamanlarda yardıma çağırabileceğimizi iddia ediyor. Ne dediğini bilmeyen ve sözlerinin ne anlama geldiğini farkedemeyen bu arkadaşı Kur’an’ı tefekküre çağırıyoruz. Allah tealâ hiçbir suretle kendisine şirk koşulmasını emir buyurmaz. ilk insana secdeden kasıt elbette tazimdir. Diğer bir deyişle secde buyruğu saygıya ve itibara yöneliktir. En büyük melek Cebrail’in (a.s.m) dahi itaate mecbur olduğu bu emir atamıza ve dolayısiyle insan ismi verilen halifeye Yaratıcı’nın ne kadar değer verdiğini göstermesi bakımından büyük bir ders niteliğinidedir.

    Secde kelimesi Kuran’da kullanıldığı anlamlarıyla ele alındığında konu çok daha iyi anlaşılacaktır. Küçükken rüyasında güneşin, ayın ve on bir yıldızın kendisine secde ettiğini gören hz.yusuf çok ileride, uzak bir gelecekte rüyasının gerçekleştiğini görecektir.İşte ayet-i kerime: “Anasıyla babasını yüksek bir taht üzerine oturttu ve hepsi birden Yusuf için secdeye kapandılar. Bunun üzerine Yusuf dedi ki: “İşte bu durum, o rüyamın çıkmasıdır. Gerçekten Rabbim onu hak rüya kıldı. Şeytan benimle kardeşlerimin arasını bozduktan sonra, beni zindandan çıkarmakla ve sizi çölden getirmekle Rabbim bana hakikaten ihsan buyurdu. Doğrusu Rabbim dilediğine lutfunu ihsan eder. Şüphesiz O, her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir.” Kim burada Hz. Yakup’un oğluna taptığını söyleyebilir? Kim bu hareketi şirke yorumlayabilir? (Yusuf suresi 100)

    Secde ille de yere kapanmak demek değildir. Bizler yukarıdaki ayetten başka şu ayette de tazim manasını görüyoruz: Bitkiler ve ağaçlar secde etmektedirler. (Rahman suresi 6)(Yalnız burada ibadet mânâsı da vardır.)Ağaçlar da mahlukdur ve onlar da ibadet ederler. Fakat bildiğimiz kadariyle onlar bizim namazda ettiğimiz secdeye benzer bir secde götürmezler. Keza envâ’ çeşit bitkinin secde ettiğinin söylenmesi bizi söz konusu kelimenin zahirde anladığımız mânâlarının ötesine götürüyor.

    Hem Hz. Âdem’e saygı secdesi nasıl olur da Allah haricinde bir mercîden istimdada delil sayılır, anlamak güç. Allah ki bize duada ve kullukta yalnızca kendisine yönelmemizi emir buyurmuştur: ” Şayet kullarım, sana benden sordularsa, gerçekten ben çok yakınımdır. Bana dua edince, duacının duasını kabul ederim. O halde onlar da benim davetime koşsunlar ve bana hakkıyla iman etsinler ki, doğru yola gidebilsinler.” (bakara 186) (Onlar, o sahte ilah ve yardımcılar mı hayırlı) yoksa, kendine yalvardığı zaman bunalmışa karşılık veren ve başındaki sıkıntıyı gideren, sizi yeryüzünün hakimleri yapan mı? Allah’ın yanında başka bir ilâh mı var? Ne kıt düşünüyorsunuz! (neml 62)

    Bir kişi şayet hz.muhammet’in veya bir başkasının himmet veya istimdata gücünün yettiğinden dem vuruyorsa onun, bu müşrikçe inancına dayanak teşkil eden bir ayet veya hadis(!) getirmesi gerekir. Değilse Allah’a ve dinine müfteridir.

    Bizler, peygamberin vazifesinin tebliğ olduğuna inanıyoruz. O, bize dinimizi yaşayarak öğretmiştir. Müjdeci ve uyarıcı vasfıyla bize her daim Allah’ı hatırlatmıştır. Gerek hz.nebi’nin gerekse diğer kulların yardıma güç yetirebilme keyfiyetleri olsa idi elbette her asırda desteklerini esirgemez ve ümmeti şu an içinde bulunduğu perişan vaziyetlerden kurtarırlardı. Allah için dine yalan katmayalım, sözlerimizi ayet ve bu ayetlerin ışığındaki hadislerle teyit edelim.

    vesselam.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: