Milliyetçi Türkiye – Ali Aksoy

Kızıl Elma – 1 , 1994

MİLLİYETÇİ TÜRKİYE

Dağlardan dağlara,
Anlı şanlı bir ülke,
Sevdalar içinde,
Milliyetçi Türkiye.

Varmak için Turan’a
Girmeliyiz kola kola,
Kardeşler çıktı yola,
Haydi sende Türkiye.

[private]

Haydi haydi Türkiye,
Haydi büyük ülküye,
Derdime derman gibi,
Milliyetçi Türkiye.

Dostu dosta kırdıran,
Bir düzendir bu duran,
Biz geliyoruz dayan,
Dayan dayan Türkiye

Bozdurup töremizi,
Çağ atladık diyorlar,
Kimi kandırıyorlar,
Sabır sabır Türkiye,

Haydi haydi Türkiye,
Haydi büyük ülküye,
Derdime derman gibi,
Milliyetçi Türkiye.

Vatandaşın hakkını,
Gasp ettiler çok zaman,
Dedikleri hep yalan,
Aman aman Türkiye,

Kanma yalancılara,
Tabuları yen de gel,
Düşün taşın sen de gel,
Haydi haydi Türkiye.

Haydi haydi Türkiye,
Haydi büyük ülküye,
Derdime derman gibi,
Milliyetçi Türkiye.

Yurdun her bir yerinde,
Köylü millet el ele,
Dokuz ışık elinde,
Işıl ışıl Türkiye,

Mutluluğa eş gibi,
Doğacak güneş gibi,
Sanki bir kardeş gibi,
Türkeş ile Türkiye.

Haydi haydi Türkiye,
Haydi büyük ülküye,
Derdime derman gibi,
Milliyetçi Türkiye.

Söz – Müzik: Ali Aksoy

[/private]

Reklamlar

13 thoughts on “Milliyetçi Türkiye – Ali Aksoy

Add yours

  1. emeğine,diline sağlık inan 4/4 lük kıskananlar çatlasın.Müslümanlığın daima yılmaz bekçisi olan Türk Milletine Milliyetçilik yakışır.Özünde Allah inancı temeli olan milliyetçiliktir bu anlayana…

  2. Bence COK GÜzel kardeş eline saglık hem,, ne alakası war muslumanlukla sadece türk olsun türkiyye vatansızların yeri degil bu vatan .

  3. saf suresi.2.ayet. yapmayacağınız şeyleri niye söylüyorsunuz? şuara suresi.224-226. ayetler.şairlere gelince onlarada sapıklar uyarlar.onların her vadide,hakikaten aşırıya gittiklerini ve hakikaten yapmayacakları şeyleri söylediklerini görmedinmi?

  4. Geri bildirim: İsimsiz
  5. Üstad yüreğine sağlık, harikaydı.
    Ben de 1 yıldır şiirler yazıyorum. Daha bir şair olduğumu iddaa edebiyeceğim. Fakat bu yolda ilerliyorum.
    ‘İyi şiir nasıl olur?’ diye sorarsanız; Serbest olsun, hece ile olsun, aruzla olsun; İyi şiir, iyi kurguyla olur.
    Tebrikler üstad çok iyi bir şiirdi…

  6. Selam Ali AKSOY,

    Milliyetçilik konusunu açmak gerek diye düşünüyorum şöyleki;

    Maalesef bazı müslümanların milliyetçilik yapmaları ve bunu da İslam’a getirip bağlama çabaları anlaşılır gibi değil. Buradaki acayipliği görmek gerek. Bu etnik ve kültürel milliyetçilik öyle bir hal alıyor ki “müslümanım” diyen bir Türk, “müslümanım” diyen bir Kürt’ün bu söylemini duymuyor, onu ötekileştiriyor ve etnik, kültürel/bölgesel farklılığı merkeze alarak “insan” ortak paydasını es geçtiği gibi kendisiyle çelişerek “müslüman” ortak paydasını da es geçiyor.

    Milliyetçilik basit bir sevgiden kaynaklansa zaten fıtrattandır.İyi niyetle başlar ama durağı kötü olur.Mesela Milliyetçilik bahsi yapılırken, ne kadar tarihimize ve manevi değerlerimize sahip çıkılması kaygısı vurgulanmaya çalışılırama aslında değerlerimize bir darbe halini almaktadır. Ötekileştirmenin son sınırı şahsın kendi isminidir. ve milliyetçilik adı altında yapılan ötekileştirme kişilik vasfı olarak son haddine ulaşmakta, kişi paylaştıklarını göze almadan, paylaşıma çıkardığı değerlerin haricini ötekileştirmektedir. Milliyetçilik tabanlı yapılan ötekileştirmeyle sergilenen egoist davranış ve zihniyet şirkten ne kadar uzaktadır?

    Herşeyin dengeye sahip olmasından yanayım, objektif olarak insani değerleri ön plana çıkardığımızda milliyetçiliğin bu dengedeki değeri sıfır olmalıdır.

    Ulusal değerleri evrensel değerlerin üstünde tutan, ulusa bağlılığın evrensel değerlere bağlılıktan, ulusal çıkarların bireysel çıkarlardan daha önemli olduğunu öne süren anlayış ve yaklaşımların genel adı. Kendi ulusunu sevip onu yüceltmeyi amaçlamaktan, kendi ırkını diger tüm ırklara üstün görerek onları egemenliği altına alma isteğine kadar uzanan çesitli versiyonları vardır.Dindeki en değerliniz en çok kötülüklerden sakınanızdır ayetiyle taban tabana zıttır.

    Dini tarihçesi

    İslam inancına göre ilk Milliyetçi şeytandır.Kendisi ateşin çamurdan yaratıldığından hareketle kendisinin de insandan üstün olduğunu savunmuş ve bunu Allaha isyan sebebi saymıştır.

    İnsanlık tarihinde ise en çok göze çarpan İsrail oğullarıdır.İkinci Milliyetçiler de Yahudilerdir.Şeytan ve Yahudi zihniyetinin mirası olan bu din,İslam geldiği zaman da kabile düzeyinde kendisini göstermiş fazla geçmeden ulus seviyesine çıkmıştır.Nitekim Ebu Lehep kendisini kölelerle bir tuttuğu için, Ebu Cehil, Haşim oğullarından çıktığı için,Yahudiler de Araplardan çıktığı için Milliyetçi dinleri sayesinde gerçeğe sırtlarını bile bile çevirmişlerdir.

    İslam Milliyetçilik dini ile nasıl mücadele etmiştir.

    “Allah’a ve ahiret gününe inanan bir toplumun babaları, oğulları, kardeşleri ya da akrabaları da olsa, Allah’a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini görmezsin” (el-Mücadele, 58/22).
    Akrabalık hakkını önde tutmakla beraber haksızlıkta bu bağın önemli olmadığını vurgulama babında denmiştir.

    Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve bir kadından yarattık ve birbirinizi tanımanız için uluslara, kabilelere ayırdık.En değerliniz en çok kötülükten sakınanızdır.(el-Hucurât, 49/13
    Görüldüğü gibi ayet sadece Müslümanlara değil tüm insanlara sesleniyor ve en iyi olanın dinde,cinsiyette,milliiyette değil kötülükten sakınma olduğunu söylemektedir.

    Ey insanlar!. Biliniz ki, hiç bir Arabın Arap olmayana, hiçbir Arap olmayanın da Arap üzerine; aynı şekilde hiçbir siyahinin siyah olmayan, hiç bir siyah olmayanın da siyah olan üzerine üstünlüğü yoktur. Kötülükten sakınma ile olan üstünlük müstesna,(Hz.Muhammedin Veda Haccından).
    Burada da insanlar olarak seslenişi önemlidir. Biz günümüzde bunları rahatlıkla söyleyebiliyoruz. Ama O 1400 yıl önce bu kelimeleri söylemenin vatan hainliği sayıldığı bir ortamda söylemiştir.

    Emeviler başa gelir gelmez Veda haccındaki meşhur hadise rağmen’’Başınıza Habeşli bir köle bile geçse kabul edin’’Muaviyeden nakledilen halifelik kureyşe aittir. Onlardan alanın Allah belini kırar. Şeklindeki hadisi uydurup Sünni dünyada bunu uygulayabilmişlerdir. Böylece diğer kabilelerin rakip olmasının önüne geçilmiştir. Sonraları ise Arap olmayanlara mevali yani köleler adı takılmış diğer milletlerden olanlar aşağılanmış İslam’ın milli bir din olması için diğer milletlerden olanların öldürülmeleri bile düşünülmüştür.

    Milliyetçilik dinini sembolleri

    Milliyetçilik, bir din olarak ortaya çıkar.Fransız Devrimi icadı ‘milliyetçilik dini’ karşısında semavî dinlerin ve bu arada İslam’ın tasfiyesine hizmet etmekten başka bir işlev göremez.

    Dinin Tanrısı Milletleridir.Millet, onların tanrısı olduğu için, Allah ‘a ait ‘kıdem ve baka’ (varlığının başlangıcı ve sonu olmamak) sıfatlarını milletlerine izafe ederler. Bu yüzden kendi milletlerinin tarihin en eski kavmi olduğunu savunur ve sonsuza kadar yaşayacağı iddiasında bulunurlar. Yüce ulusumuz sonsuz dek yaşayacak gibi

    Marşlar, milliyetçiliğin ilahileridir. Mitinglerde yüksek sesle tekrarlanan sloganlar da milliyetçilik dininin sesli dua ve zikirlerini oluşturur.

    Millî kahramanlar, milliyetçiliğin peygamberleridir. Okullarda ve resmî kurumlarda sürekli tekrarlanan ‘ulusal ant’lar, dinlerdeki dua ve ayinlerin seküler biçimidir. Ulusal kahramanların mezarları da dinlerdeki kutsal ziyaret yerlerinin bir benzeri durumundadır, türbelerin yerini anıt mezarlar almıştır.

    Milliyetçilik dini ile İslam dini arasındaki fark

    Kavimler kulluk objesi, fiziki varlıklardır. İslam ise vahyi ilke bildirir, hayat yolunu gösterir. Kavimler itaat etme konumundadır; İslam kural koyma konumundadır. İki unsuru sentezlemek, Milliyet olgusuna İlahi bir mevki vermek olur ki bu şirktir.

    saygılarımla…

  7. türkü kürdü abazası çerkezi yüz yıllardır birlikte yaşadığı bu topraklarda şimdi ise huzursuzluk nifak toğumlarının sacan ülke bayrak inaç düşmanlarına verilebilecek en iyi cevabı yazan değerli kardeşim ağzına sağlık

  8. ali abi kuranda turkler hakkında ayet? varmı hangi milliyetten bahsedıyo kuran?şiir yazmak güzel bır haslet ama bu hasletı şirke donusturmek hıcte hoş degıl bence.yukarıda yorumda arkadaş (Kavimler kulluk objesi, fiziki varlıklardır. İslam ise vahyi ilke bildirir, hayat yolunu gösterir. Kavimler itaat etme konumundadır; İslam kural koyma konumundadır. İki unsuru sentezlemek, Milliyet olgusuna İlahi bir mevki vermek olur ki bu şirktir.) bu şekılde yazısını super bıtırmıs anlayana sıvrısınek saz anlamayana davul zurna az demış buyuk atalarımız allah kabırlerını nur etsın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: